اهمیت مقاله نویسی در هویت بصری شرکت

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت
نوامبر 12, 2022
با لوگو یا بدون لوگو مسئله این است
فوریه 14, 2023

ایجاد هویت سازمانی استراتژی است که شرکت ها برای شناسایی و جذب مخاطبان هدف خود از آن استفاده می کنند. با تثبیت هویت، یک سازمان می تواند درک عمومی از آن را شکل دهد، ارزش های خود را به طور مؤثرتر ترویج کند و کمپین های بازاریابی خود را به طور مؤثرتری هدایت کند. به این دلایل، اگر می‌خواهید تأثیر یک کسب‌وکار را افزایش دهید، درک ارزش یک هویت سازمانی قوی ضروری است.

در این مقاله، هویت سازمانی را تعریف می‌کنیم، هدف آن را بررسی می‌کنیم، راهنمای گام به گام برای ایجاد آن ارائه می‌دهیم و در مورد اینکه چرا مهم است که یک کسب‌وکار هویتی توسعه‌یافته داشته باشد، بحث می‌کنیم.

هویت شرکتی چیست؟

هویت شرکتی به این معناست که یک واحد تجاری چگونه خود را به عموم معرفی می کند. این مفهومی است که بر درک اینکه چگونه فعالیت‌های داخلی می‌توانند به درک بیرونی کمک کنند و سپس استفاده از این دانش برای ایجاد یک تصویر عمدی متمرکز است. هویتی که یک سازمان برای خود ایجاد می‌کند، مستلزم تمام جنبه‌های تصویر عمومی آن است، از جمله:

  • بازار یابی
  • تکنیک های تبلیغاتی
  • بسته بندی محصول
  • لوگوها
  • رنگ ها
  • لباس کارمندان یا کد لباس
  • همه این عناصر قابل مشاهده با هم کار می کنند تا یک “شخصیت” قطعی و قابل تشخیص برای کسب و کار ایجاد کنند.

کسب‌وکارها معمولاً هویت شرکتی خود را بر اساس مخاطبان هدف خود قرار می‌دهند، زیرا جذابیت هم‌زمان برای همه انواع مصرف‌کننده می‌تواند چالش برانگیز باشد. فرآیند توسعه هویت که از طریق سه جنبه اصلی سازمانی اتفاق می افتد که عبارتند از:

ارتباطات شرکتی: ارتباطات شرکتی روشی است که یک کسب و کار اطلاعات را به کارکنان، سهامداران، مشتریان و سرمایه گذاران خود منتشر می کند. این شامل فرآیندهای تجاری مختلف، مانند روابط عمومی، ارتباطات داخلی و پولی، مدیریت شهرت و روابط رسانه ای است.
رفتار شرکتی: رفتار شرکتی یک شرکت فلسفه و ارزش های آن را نشان می دهد. واحدهای تجاری اغلب این کار را با مشارکت در تلاش‌های مسئولیت اجتماعی انجام می‌دهند.
طراحی شرکتی: طراحی شرکتی ترکیبی از دارایی های برند است که یک شرکت را منحصر به فرد می کند و توجه مصرف کنندگان را به خود جلب می کند. این شامل عناصر بصری مختلف، مانند لوگو، راهنمای سبک و تایپوگرافی است.

هدف از هویت شرکتی چیست؟

هدف از هویت سازمانی تسهیل تحقق هر دو هدف سازمانی است. اهداف ممکن است از سازمانی به سازمان دیگر متفاوت باشد اما معمولاً شامل موارد زیر است:

  • افزایش آگاهی از برندتمایز برند
  • ایجاد فرهنگ شرکتی
  • تقویت اعتماد با پایگاه مشتری
  • تعامل و وفاداری بیشتر مشتری
  • کاهش هزینه های تبلیغات از طریق شناخت بیشتر برند

نحوه ایجاد هویت سازمانی در 5 مرحله

اگر علاقه مند به ایجاد هویت سازمانی برای یک سازمان هستید، این پنج مرحله را دنبال کنید:

1. ممیزی برند را انجام دهید

اولین گام برای پرورش هویت سازمانی سازمان، انجام ممیزی برند است، ارزیابی که موقعیت برند را در بازار مشخص می کند. این فرآیند مناطقی را که سازمان در آنها برتری دارد و مواردی که می تواند از بهبودی استفاده کند را برجسته می کند.

برای اجرای این فرآیند، عواملی را که بیشتر به رشد برند کمک می کنند و اینکه مصرف کنندگان چگونه محصولات یا خدمات آن را درک می کنند، شناسایی کنید. سعی کنید یک تجزیه و تحلیل عمیق از استراتژی های برند رقبا داشته باشید که به شما امکان می دهد تشخیص دهید:

کسانی که برای سهم بازار با آنها رقابت می کنید
چگونه برند را متمایز کنیم
چه استراتژی هایی را باید در نظر گرفت

2. بیانیه های پیام رسانی خود را اصلاح کنید

بیانیه های پیام رسان شما ارزش پیشنهادی نام تجاری را با استفاده از زبان عمدی در محتوای تبلیغاتی منتقل می کند. ارزش های اصلی شرکت را تعیین کنید و سعی کنید آنها را با انتظارات مخاطبان هدف خود مرتبط کنید. به آنچه به مصرف کننده ارائه می دهید توجه ویژه ای داشته باشید که به خواسته های او می پردازد یا شما را از دیگران متمایز می کند. این اقدامات جنبه مهمی از ایجاد هویت شرکتی شما را نشان می دهد و اولین گام به سمت اصلاح بیانیه های پیام رسانی شما است.

3. عناصر خلاق خود را توسعه دهید

پس از نهایی کردن بیانیه های پیام خود، عناصر خلاقانه ای را که می خواهید آنها را همراهی کنید، در نظر بگیرید. این معمولا شامل اجزای طراحی مانند لوگو، فونت، رنگ و سبک محتوای تبلیغاتی شما است. همچنین می تواند شامل جنبه هایی مانند نمای بیرونی ویترین، چیدمان داخلی و یونیفرم کارکنان باشد. این جنبه‌های خلاقانه به صدای منسجم و ثابت برند کمک می‌کند که برای مخاطبان هدف شما جذاب است و با ارزش‌های شرکت همسو می‌شود.

یک رویکرد برای اطمینان از مناسب بودن صدای برند، ارزیابی ویژگی های مخاطبان هدف آن است – سن، حرفه، ترجیحات اجتماعی و ترجیحات بازار. درک مخاطب از این طریق می‌تواند زمینه‌هایی را که می‌توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید یا آنها را جذب کنید برجسته کند.

4. اجرای استراتژی های سودمند

شما ممکن است چندین استراتژی تجاری را برای تقویت برند اجرا کنید. یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنید که داستان برند خاص و ارزش منحصر به فرد شما را به مخاطبان هدف شما منتقل کند. از طریق رسانه های بازاریابی سنتی همراه با پلتفرم های رسانه های اجتماعی، ارتباط با مشتریان خود را هماهنگ کنید. چنین اقداماتی به اطمینان از همسویی اهداف سازمانی، شهرت برند و فعالیت های بازاریابی کمک می کند.

5. تجزیه و تحلیل و اصلاح کنید

تجزیه و تحلیل و اصلاح فرآیندهای مداومی هستند که ممکن است برند را ملزم به انطباق با تغییر سلیقه مصرف کننده و روند بازار کند. به طور مستمر عملکرد کسب و کار و درک عمومی از آن را ارزیابی کنید تا بدانید چگونه بهترین برند را معرفی کنید. این فرآیند به شما امکان می دهد اطمینان حاصل کنید که برند منعکس کننده شخصیت، ارزش ها و انتظارات شرکت است.

چرا هویت سازمانی مهم است؟

هویت شرکتی مهم است زیرا درک عمومی از یک شرکت می‌تواند به ایجاد یک دنبال‌کننده از مصرف‌کننده کمک کند و در نتیجه به موفقیت کمک کند. این اجازه می دهد تا نام تجاری هم برای مخاطبان هدف و هم برای مشتریان بالقوه قابل تشخیص باشد، که آنها را تشویق می کند تا شرکت را نسبت به رقبای خود انتخاب کنند. مزایای دیگری که یک هویت سازمانی به خوبی توسعه یافته می تواند به همراه داشته باشد عبارتند از:

  • تخصص: ایجاد یک هویت شرکتی قطعی می تواند به مصرف کنندگان نشان دهد که برند یک متخصص صنعت قابل اعتماد است، که می تواند وفاداری به برند را افزایش دهد و به نوبه خود باعث افزایش درآمد شود.
  • قابلیت اطمینان: ایجاد قابلیت اطمینان کسب و کار می تواند به استانداردسازی تکنیک های بازاریابی بصری آن در پلتفرم های مختلف از جمله بیلبوردها، رسانه های اجتماعی و تبلیغات کمک کند.
  • انسجام: پرورش هویت شرکتی می‌تواند تضمین کند که ارتباطات و نمایندگی برند منسجم باقی می‌مانند، و ایجاد می‌کند که همه نمایندگان شرکت‌ها با مشتریان و ذینفعان به یک شکل تعامل دارند.

منبع: indeed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *