با لوگو یا بدون لوگو مسئله این است

اهمیت مقاله نویسی در هویت بصری شرکت
ژانویه 22, 2023
طراح گرافیک یا طراحی با هوش مصنوعی
می 17, 2023

آیا شما جزو کسانی هستید که ترجیح برند«بدون لوگو» هستید؟ یا معتقدید که برندهای بدون لوگو فقط شکست می خورند؟ به نوعی به این ذهنیت رسیده اید که یک لوگو برای شناسایی برند شما مهم است. شما هر بار که محصول جدیدی را عرضه می کنید یک لوگو می سازید. شما آن را مناسب، کاربردی و جذاب جلوه می دهید تا پیام مورد نظر را منتقل کند. اما، بسیاری از برندهای معروف یا لوگوهای خود را دوباره طراحی کرده اند یا به طور کامل آنها را حذف کرده اند و آن را نادیده میگیرند

بنابراین، زمان آن فرا رسیده است که در مورد عملکرد اساسی یک لوگو صحبت کنیم و در مورد اینکه چرا بسیاری بر این باورند که لوگوها در حال مرگ یا مرده هستند، بحث کنیم.

لوگو چیست

دیدگاه شما در مورد برند”بدون لوگو” چیست؟

در ابتدایی ترین سطح، لوگوها نمادهایی هستند که از متن یا تصاویر تشکیل شده اند که به برند کمک می کند هویت خود را برای مخاطبان خود آشکار کند. لوگوهای خوب پایه اصلی یک تجارت یا برند هستند. این علامت کوچک با بر عهده گرفتن مسئولیت کمک به مشتریان در درک چیستی برند و کاری که انجام می دهند، بار سنگینی بر دوش خود می گذارد.

تصور کنید در شرف راه اندازی شرکتی هستید که شکلات می فروشد. شخص بازاریابی شما دو لوگو برای شما طراحی می کند و به شما امکان انتخاب بین آنها را می دهد. قبل از اینکه یکی را انتخاب کنید، به خاطر داشته باشید که لوگویی که انتخاب می کنید، راه اندازی را برای شما موفقیت آمیز خواهد کرد. بنابراین، کدام یک را انتخاب می کنید؟

معتقدین بدون لوگو

شرکت ها شروع به پیوستن به روند “بدون لوگو” کرده اند. بنابراین، بیایید در مورد اینکه چرا برخی از برندهای بدون لوگو بدون هیچ مشکلی در بازار شناخته شده و محبوب هستند صحبت کنیم.

اوایل امروز در حال گشت و گذار در اینترنت بودم که به طور تصادفی به وبلاگی برخوردم که در آن این مطلب را خواندم: «هیچ تمایلی برای لوگوی جدید توسط مردم وجود ندارد. آنها صرفاً یک رویکرد قدیمی برای متمایز کردن محصولات یا خدمات هستند.” به اشتراک گذاشتن آن کمی ترسناک است زیرا در نهایت با این بیانیه کلی موافقت کردم زیرا حتی اگر لوگو وجود نداشته باشد، مردم هنوز می توانند برند را بشناسند.

O2 دومین اپراتور بزرگ شبکه تلفن همراه در بریتانیا است که 23 میلیون مشتری در سراسر بریتانیا دارد. اما، نگاهی به لوگوی آن بیندازید.

 

تفکر پشت لوگوی O2 این است که تلفن های همراه مانند آب برای زندگی ضروری هستند. هیچ نماد یا متنی در لوگوی آن وجود ندارد، اما همچنان یک شرکت پیشرو با بالاترین رضایت مشتری برای هر ارائه دهنده تلفن همراه است.

با برندی مانند O2، موفقیت آن در غنا و عمق «دنیای برند» آن نهفته است که دارای حباب‌ها، رنگ‌ها، عکاسی و تایپوگرافی است… شما می‌توانید لوگو را حذف کنید و همچنان برند را بشناسید. – سایمون منچیپ

با لوگو یا بدون لوگو

شما کسب و کار خود را بر اساس ایده لوگو ایجاد می کنید. شما معتقدید که برندهای شما بدون لوگو هویت ندارند. اما سوال اینجاست که آیا لوگو هویت شماست یا خود برند شما هویت شماست؟ گیج شده، درسته؟ اجازه دهید در مورد آن توضیح بیشتری بدهم!

بیاید بیشتر راجب برند های بدون لوگو صحبت کنیم

شما یک کسب و کار ایجاد می کنید، یک لوگو می سازید، و زمانی که حوصله تان سر می رود، آن را دوباره طراحی می کنید. شما آن را تغییر می دهید تا زمانی که تیز، خنک تر و حرفه ای به نظر برسد – هر کاری می کنید تا درست به نظر برسد. اما آیا لوگو همان چیزی است که شما واقعاً هستید؟ نگاه کنید شما می توانید آن را صد بار تغییر دهید. اما واقعاً چیزی نمی گوید یا به تصویر نمی کشد. نمی تواند مردم را از برند شما آگاه کند یا به آنها کمک کند تا معنای شما را کشف کنند. مگر اینکه در آن معنا بسازید.

یک نماد یا یک طرح ، علیرغم حضور پر معنا، برند شما نیست. این شما، تیم شما، محصولات شما، خدمات شما. هستید حتی اگر لوگوی شما بهترین لوگو در جهان باشد، نمی‌توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید یا اگر محصول یا خدمات شما به اندازه کافی خوب نیست، آنها را متقاعد کنید.

اشتباه نکنید؛ شما به آرم یا لوگو نیاز دارید، اما غیرضروری است که آن را پایه و اساس کسب و کار خود کنید.

بنابراین، هنگام طراحی لوگو به خودتان فشار وارد نکنید. می‌توانید آن را کنار بگذارید و در عین حال عمیق‌تر به چیزی که شما را به یک برند عالی تبدیل می‌کند، دقت کنید.

منبع : nextbridge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *