تاریخچه لوگو آمازون

داستان لوگوی اپل
اکتبر 22, 2022
بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت
نوامبر 12, 2022

سال 1994، آمازون توسط Jeff Bezos با نام Cadabra تاسیس شد اما به دلیل شباهت آوایی این اسم با cadaver، بزوس نام شرکت را یک سال پس از تاسیس به آمازون تغییر داد. در اوایل تاسیس، این شرکت تنها به فروش کتاب می پرداخت. در دو هفته اول فروش آنلاین، این شرکت در 45 کشور مختلف کتاب فروخت و درهفته درآمد 20،000 دلاری را کسب می کرد.

با موفقیت های اولیه ای که این شرکت داشت اما به کندی پیشرفت میکرد و بسیاری از سرمایه گذاران را ناامید کرده بود.

اما در سال 2000 این شرکت رشد کرد و تنها فروشگاه آنلاین در بستر اینترنت در آن زمان بود که از رقابت در بین فروشگاه های اینترنتی توانست حضور خود را در بستر اینترنت حفظ کند.

از آن زمان تا کنون، آمازون به یکی از موثرترین شرکت های جهان تبدیل شده است. شرکتی که در ابتدای تاسیس تنها کتاب میفروخت، الان به یک شرکت عظیم در فروش تمام وسایل مورد نیاز مردم جهان تبدیل شده است. از خرید خوراک گرفته تا فروش فناوری های پیشرفته، آمازون اکنون همه چیز میفروشد.

تاریخچه طراحی لوگو آمازون

اولین لوگو تجاری آمازون از سال های 1995 تا 1997 در برگیرنده ی تعبیر بسیار دقیقی از انتخاب نام آن، تصویری از رودخانه آمازون در برابر پس زمینه آبی و عنوانی که خود را بزرگترین کتابفروشی زمین اعلام می کند، بود. در نسخه های بعدی طراحی لوگو، این شرکت از یک رنگ دریایی برای این لوگو استفاده کرد. اما این لوگو از نظر طراحی خواندن آن بسیار دشوار، واقعاً شلوغ بود و مناسب این شرکت نبود.

چند سال بعد، درسال 1997، شرکت آمازون به مناسب نبودن لوگوی خود پی برد و به دنبال طراحی لوگوی جدیدی بود. طراحی لوگو آمازون جدید، ساده تر شد و پس زمینه سفید با فونت ضخیم تر که برای حروف Amazon استفاده شده بودند، طراحی شد. اما باز هک برخی از کارشناسان این طراحی را غیر حرفه ای دانستند و به نظر آن ها این لوگو نیز مناسب شرکت نبود.

 

در سال 1998، آمازون یک لوگوی دیگر را برای شرکت خود معرفی کرد که حروف Amazon در آن با حروف بزرگ انگلیسی طراحی شده بودند و برای حرف o از یک حلقه بزرگ استفاده کرده بودند. اما باز هم کارشناسان و سرمایه گذاران شرکت از طراحی این لوگو نیز ناراضی بودند زیرا نمیشد تشخیص داد که این حرف o بزرگ ، چرخ یا طلوع خورشید را نشان میدهد.

در اوایل سال 2000 طراحی لوگو جدیدی برای آمازون توسط ترنر داکورت ایجاد شد که در آن از حروف کوچک برای کلمه  Amazon استفاده شد که باعث جذب بهتر مخاطبان می شد و پیامی مانند خوش آمدید، ما می خواهیم نظرات شما را بشنویم و شما یکی از ما هستید را به مشتریان القا میکرد. در زیر حروف آمازون، خطی نارنجی رنگ که نماد یک لبخند بود نیز طراحی شد. رنگ نارنجی، شادی و خوشبختی و گرمی را به مفهوم لوگو می افزاید.

در اوایل سال 2012، این شرکت همچنان از همان لوگو که دارای لبخند نارنجی که زیر تمامی حروف کشیده بود، استفاده میکرد. مفهومی که در پشت این لوگو وجود داشت این بود که نشان میداد آمازون بازاری است در بستر اینترنت و جهانی برای دستیابی به همه چیزهایی که مشتری نیاز دارد و میخواهد.

لبخند لوگو نیز نمایانگر رضایت و لبخند مشتریان است که هدف اصلی شرکت است. کارشناسان همه بر این توافق دارند که این طراحی لوگو از لوگوهای قبلی بهتر است و نسبت به طراحی های گذشته پیشرفت بسیاری داشته است.

از سال 2012 تا به اکنون، آمازون هنوز از لوگوی طراحی شده ی ترنر داکورت استفاده میکند اما تنها با یک فرق کوچک وجود داشت آن هم این بود .com که در ادامه لوگو وجود داشت، حذف شد که این نشان دهنده معروفیت این شرکت و لوگوی آن در بستر اینترنت بود.

در طراحی لوگو بایاس میتواند باتوجه به هدف و نیاز شما لوگوی دلخواهتان را طراحی کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *