داستان لوگوی اپل

استارلینک در ایران ممکن است؟
اکتبر 22, 2022
تاریخچه لوگو آمازون
اکتبر 22, 2022

چرا سیب گاز زده!

به صورت قطعی نمیتوان گفت چرا سیب از کجا آمده است ولی نظریه های مختلفی درباره آن وجود دارد

عده ای دلیل انرا گیاه خوار بودن استیو جابز و علاقه او به سیب میدانند.

•برخی می گویند این همان سیب نیوتون است که این بار در سر استیو جابز فرود آمده و پی به یک راز جدید برده است.

• نظریه دیگری وجود دارد که بدلیل خاطراتی که جابز از مزرعه سیب به خاطر داشت، مطرح شده بود.

• ماجرای تورینگ

• برگرفته از داستان آدم و حوا

 

در مورد ایجاد لوگوی شرکت اپل داستان های زیادی وجود دارد. البته خود استیو جابز موسس این شرکت هم با در ابهام قرار دادن این قضیه نشان داده بود که به این شایعات بی میل نبود و آن را موردی برای جذابیت بیشتر شرکتش میدانست.

چرا سیب گاز زده؟
با گرافیست شرکت اپل و طراح لوگوی این شرکت در این باره صحبت کردند و جواب بسیار سائه ای گرفتند آن هم این بود که این لوگو اگر نصفش خورده نمیشد شبیه به گیلاس یا آلو میبود و مورد سوژه قرار میگرفت . و اما اینهمه داستان های زیاد که سر انجامش به این ختم میشود . متاسفانه به دلیل کمبود سطح آگاهی مردم شایعات بیشتر شنیده شده است که صحت ندارد.

 یک داستان جالب راجب انتخاب سیب گاز زده برای لوگوی شرکت اپل!

استیو جابز قبل از اینکه رسما شروع به فعالیت در اپل کند، و در حقیقت آن را، راه اندازی کند، با بیل گیتس که او هم تصمیم به راه اندازی شرکت کامپیوتری داشت ملاقات می کند. استیو جابز به بیل گیتس می گوید با هم یک شرکت با سخت افزار و نرم افزار یکپارچه درست کنند – چیزی که الان در اپل اتفاق افتاده است –، اما بیل گیتس از همان اول عاشق نرم افزار بود و فقط به نرم افزار فکر می کرد، به همین خاطر در آن روز بیل گیتس در پاسخ به استیو جابز می گوید این کار یعنی اینکه تو یک سیب را برداری و گاز بزنی اما آن را پرت کنی بیرون!!!

و به همین دلیل شرکت استیو جابز اپل به معنای سیب نام گذاری شد و بعد از محبوبیت آن، استیو جابز برای اینکه طعنه ای به مایکروسافت زده باشد – درست همان زمان که اختلاف مایکروسافت و اپل بالا گرفت لوگوی خود را به یک سیب گاز زده تغییر داد

سیر تکاملی لوگوی اپل

اولین لوگویی که طراحی شد, لوگویی بود که در آن «آیزاک نیوتن» زیر درخت سیب نشسته و یک سیب در حال سقوط بر روی سر اوست.

پس از مدتی، جابز و وزنیاک از یک طراح گرافیک درخواست کردند تا برایشان یک لوگوی جدید طراحی کند. اینچنین بود که «راب جانوف» لوگوی سیب گاز خورده را طراحی کرد

و در سال 1976 لوگوی اپل با طرح سیب گاز زده رنگین کمانی طراحی شد.

اپل با اعمال تک رنگ، در لوگوی خود، برخی از تغییرات را اعمال کرد تا زیبایی بیشتری را به لوگو ببخشد. لوگوی جدید دارای یک ظاهر شیشه ای با سایه گرادیان است که در طراحی آن احساس پیچیدگی و سبکی می کند. این آرم اکنون تبدیل به یک ویژگی دائمی از بسیاری از محصولات اپل شده است. با این حال، اپل دو نسخه از این آرم شیشه ای را استفاده میکند : نقره و کروم. آرم نقره ای بر روی محصولات سخت افزاری شرکت استفاده می شود، در حالی که نسخه کروم بر روی محصولات نرم افزاری استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *